SKUTECZNA NAUKA PROGRAMOWANIA
od przedszkola do matury

Zgodnie z nową Podstawą Programową
Szkół4462
Naucz.7025
Uczniów78539
Baltie'20 11179
Od 2014 r. Baltie 3 jest za darmo dla wszystkich szkół, nauczycieli i uczniów w domu
Jak szybko nauczyć Baltiego i przygotować uczniów do samodzielnej pracy oraz do konkursów?
 

HOME < POBIERZ < Baltie 2 on-line

Ta webowa aplikacja jest idealna do nauki programowania w klasach 0-6. Działa na wszystkich urządzeniach z przeglądarką internetową.
Zawiera też platformę testową oraz konkursową dla ucznia i dla nauczyciela, podobną do Baltie.NET, ale latwiejszą do użycia.

  Baltie 2 on-line - uruchom      (trzeba mieć konto SGP;   jeśli go nie masz, kliknij tu...)

Nove samouczki dla Baltie 2 on-line:
  Szybki samouczek - pierwsze kroki z Baltiem 2 on-line   4 minut
  Tryb 1: Programowanie ruchem ręki + animacja + ocena zadania   7 minut
  Tryb 2: Programowanie interaktywne z Baltiem + ocena zadania   5 minut.
  Tryb 3: Programowanie zwykłe (poziom nowicjusz) + ocena zadania   12 minut

Co nowego w porównaniu do Baltie 3:
  • tryb 1 - po zbudowaniu sceny/przygody i kliknięciu na Start cała scena buduje się automatycznie ponownie od samego początku (= film), więc proste do tworzenia animacji, przygód, opowieści, różnych scenariuszy (zgodne z nowa PP),
  • tryb 2 - pokaz użytych poleceń i ich powtórzenie po kliknięciu na Start - proste do ruszania obiektem na ekranie (zgodne z nową PP),
  • tryb 3 - taki sam jak Baltie 3 Nowicjusz - czyli kolejność poleceń, bloki poleceń, pętle liczone, podprogramy/skrypty + zmiana postaci Baltiego w auto, konia, małpę, rybę itp. (zgodne z nową PP),
  • od 04.04.2020 - nauczyciel widzi wyniki wszystkich swoich uczniów w nowym oknie pzeglądarki - kliknij na HTML w rankingu TOP10,
  • nowy tryb 4 Programowanie zaawansowane (od klasy 4) - dostępne polecenia (ikony):
        - wybór: if
        - pętle: while, for, break
        - stałe i zmienne (integer, string)
        - komentarz liniowy (//)
        - ikona "dowolny przedmiot"
        - współrzędne (bez użycia ikon współrzędnych :-)
        - Pomoc
    W tym trybie już można rozwiązywać takie zadania jak nr 7 w konkursie Junior B3, i nauczyciel może sam takie zadania tworzyć :-)
  • automatyczna ocena zadań w każdym trybie (czyli w trybie 1 Buduj scenę też),
  • w ramach testowania każdy nauczyciel może dodać aż 5 własnych zadań dla swoich uczniów,
  • nauczyciel może w swoich zadaniach używać też skryte "losowe" sceny, a więc "zmusić" uczniów do używania takich poleceń jak "if", "while", "pomocnicy", "zmienne" itp.

© 1978-2020 SGP Systems