Szkolenia programowania SGP - zdalnie
Poziomy:
P0 - podstawowe szkolenie SGP
Dla kogo jest przeznaczone szkolenie?
- Podstawowe szkolenie dla nauczycieli, którzy chcą uczyć programowania lub korzystać z programu Baltie i/lub przygotować swoją szkołę
oraz uczniów do konkursów programistycznych Baltie.
- Obowiązkowe szkolenie dla wszystkich trenerów SGP.
Treść szkolenia:
- Metodyka pracy w klasie.
- Dwa sposoby wdrażania nauki programowania: pasywny (punkty 1.-5.) lub aktywny.
- Czym jest Baltie?
- język programowania, narzędzie, czarodziej, twórczy projekt, konkursy, platforma testowa,
- pokaz różnych wersji Baltie (Web, 3, 4).
- Serwery SGP (sgpsys.com, baltie.net, b2.baltie.net):
- podstawowe informacje o serwerach,
- oprogramowanie oraz materiały metodyczne do pobrania.
- Tworzenie kont SGP:
- rejestracja szkoły na serwerze SGP, szkolny koordynator,
- tworzenie kont nauczycielskich,
- tworzenie kont uczniowskich,
- tworzenie klas.
- Program Baltie 2 (Web):
- poziomy trudnosci,
- samouczki.
- Program Baltie 3 (Windows):
- instalacja Baltie w szkole oraz na domowych komputerach (Windows, Linux),
- uruchomienie Baltie - Tutor.
- Platforma testowa oraz konkursowa dla Baltie 3:
- rodzaje konkursów,
- wyniki,
- pobieranie uczniowskich programów z twórczych konkursów.
- Zgłoszenie szkoły oraz uczniów do konkursu:
- przygotowawczy konkurs Junior B3,
- międzynarodowy konkurs Baltie,
- wojewódzkie konkursy: Podkarpacki Baltie, Pomorski Czarodziej.
Czas trwania szkolenia: 90 minut..
Cena: za darmo.
L - lekcja pokazowa w szkole
W trakcie zwykłej lekcji pokażemy (lektor on-line Skype), jak efektywnie prowadzić zajęcia z programowania. Uczniowie (niezależnie od wieku)
zrobią swój pierwszy program. Będzie również pokazane, jak działa serwer do automatycznej oceny prac uczniów oraz tworzenie
własnych zadań przez nauczyciela.
Uczestnicy to klasa lub grupa uczniów + wszyscy chętni nauczyciele szkoły.
Najlepiej dla pokazu jest, gdy grupa uczniów utworzona jest z dzieci różnych roczników (od kl. 1 do kl.8),
jednak lekcja może być dopasowana szczególnie dla nauczycieli kl. 0-3, kl. 4-6 lub kl. 7-8.
Wymagane warunki:
- Aktywne konto SGP z klasami oraz rarejestrowani uczniowie biorący udział w lekcji pokazowej.
- Sala z komputerami lub tabletami podłączonymi do internetu oraz rzutnik lub tablica interaktywna.
- Skype wyświetlany na rzutniku lub tablicy interaktywnej.
Treść:
- pokaz pracy z klasą w 3 poziomach programowania Baltie
- pokaz automatycznej oceny prac uczniów
- pokaz tworzenia prostego zadania przez nauczyciela
Czas trwania szkolenia: 1 godzina lekcyjna.
Cena: za darmo.
BW - szkolenie nowej platformy Baltie Web
Dla kogo jest przeznaczone szkolenie?
- Dla nauczycieli, którzy się znają i korzystają już z Baltie 3.
- Obowiązkowe szkolenie dla wszystkich trenerów SGP.
Warunki uczestnictwa:
- Aktywne konto SGP z klasami oraz minimalną liczbą 5 zarejestrowanych własnych uczniów.
- Znajomość samouczków (filmików) dla Baltie 2 on-line (tutaj...).
Treść szkolenia:
Skupiamy się głównie na nowych funkcjonalnościach, których nie ma w Baltie 3:
- Nie ma potrzeby instalować programu, można go używać nawet na najmniejszych smartfonach (4").
- Jak pracować z wersją online (dodatkowe i większe obszary do kliknięcia).
- Programowanie przez ruchy (mysz, palec) w poziomie 1 (odpowiedni również dla przedszkolaków).
- Zintegrowane zadania, ciągła kontrola wizualna rozwiązania zadania (pomoc dla uczniów).
- Wysyłanie rozwiązania pracy do oceny bez potrzeby zapisania programu.
- Ocena wyników we wszystkich 3 poziomach pracy.
- Jak korzystać z wyników TOP10 oraz wyników wszystkich i jak to wykorzystać na lekcjach.
- Tworzenie własnych zadań (nauczyciel niczego nie programuje, po prostu komponuje scenę w trybie 1:
- proste zadanie (bez sceny wejściowej),
- zadanie ze sceną wejściową oraz wyjściową,
- zadanie ze sceną wejściową oraz skrytą sceną wyjściową,
- zadanie z losową sceną wejściową,
- zadanie twórcze z oceną dokonaną przez nauczyciela.
Uczniowie natychmiast widzą zadanie swojego nauczyciela, nauczyciel natychmiast widzi wyniki swoich uczniów
(uczniowie nie wysylają żadnych plików).
- Praca na koncie ucznia.
Czas trwania szkolenia: 90 minut.
Cena: za darmo.
P1 - szkolenie programowania poziom 1
Dla kogo jest przeznaczone szkolenie?
- Dla każdego, kto uczy lub chciałby uczyć programowania bez komputera lub za pomocą dowolnego narzędzia programistycznego
na komputerach, tabletach, komórkach czy tablicy interaktynej.
- Obowiązkowe szkolenie dla wszystkich trenerów SGP.
Treść szkolenia:
- Metodyka:
- metodyka pracy z uczniami na lekcji,
- czego nie powinien robić nauczyciel,
- Pierwsza lekcja programowania - bez komputera:
- co to jest program,
- rodzaje poleceń - wykonalne, niewykonalne, wyniki poleceń: +/-/0, kolejność,
- praktyczne przykłady.
- Kolejne lekcje programowania - z komputerem, tabletem lub komórką:
- Jak uczyć przy komputerach (3 obszary w klasie).
- Baltie Web - trzy tryby (zastosowanie metodyki w praktyce na lekcji).
- 1. Budowanie, animacja (programowanie ruchem - bez poleceń).
- 2. Czarowanie (poznawanie poleceń).
- 3. Programowanie:
- polecenia, spacja, enter, komentarz,
- blok poleceń, pętle liczone,
- współrzędne, teleportacja Baltiego,
- zmiana postaci Baltiego,
- załadowanie sceny,
- pomocnicy (procedury)
- "if", "break".
- Platforma testowa dla ucznia:
- wybór z międzynarodowej bazy zadań lub zasobów swojego nauczyciela,
- opracowania zadania dla testu oraz dla konkursu,
- kryteria ocen,
- wyniki konkursu TOP 10.
- Platforma zadaniowa oraz testowa dla nauczyciela:
- tworzenie zadań prostych,
- tworzenie zadań z rozwiązaniem ukrytym przed uczniem,
- tworzenie zadań zaawansowanych (z losową sceną),
- sprawdzanie wyników uczniów,
- kasowanie wyników uczniów.
Czas trwania szkolenia: 4 godz. lekcyjne.
Cena: 200 zł + VAT (szkoły publiczne zwolnione są z VAT).
P2 - szkolenie programowania poziom 2
Warunkiem uczestnictwa jest zaliczone szkolenie P1 (C1).
Obowiązkowe szkolenie dla trenerów SGP poziomu P1.
Treść szkolenia:
- praca z Baltie 3, specjalne komentarze S i G, zapis programu,
- praca na platformie Baltie.net,
- praca ze scenami i bankami (różnica między sceną i bankiem)
- procedury (tablica procedur, możliwości nazw procedury: string, liczba, przedmiot),
- rodzaje zapisu liczb w programie (ikony, litteral, liczba losowa),
- stałe, zmienne,
- proste warunki (if), proste pętle (liczone, while),
- pełne warunki (if..else), pętle (do while, for),
- przykładowe rozwiązanie niektórych zadań konkursowych Junior B3,
- tablica plików.
Czas trwania szkolenia: 6 godz. lekcyjnych (można podzielić na 2 dni).
Cena: 400 zł + VAT (szkoły publiczne zwolnione są z VAT).
P3 - szkolenie programowania poziom 3
Warunkiem uczestnictwa jest zaliczone szkolenie P2 (C2).
Obowiązkowe szkolenie dla trenerów SGP poziomu P2.
Treść szkolenia:
- rodzaje zapisu liczb w programie (ikony, litteral, liczba losowa, konwersja przedmiotu, klawiatura),
- procedury z parametrami,
- wstęp z klawiatury,
- zaawansowana praca ze zmiennymi,
- praca ze stringiem,
- praca z plikami tekstowymi,
- przykładowe rozwiązanie niektórych zadań konkursowych,
- zaawansowana praca z myszką,
- zaawansowane polecenia Baltie,
- multimedialne polecenia Baltie,
- animacje automatyczne,
- zaawansowana praca z tablicą plików,
- optymalizacja kodu,
- konkursy twórcze - zgłoszenie ucznia (zespołu) do konkursu twórczego.
Czas trwania szkolenia: 6 godz. lekcyjnych (można podzielić na 2 dni).
Cena: 500 zł + VAT (szkoły publiczne zwolnione są z VAT).
Jeżeli masz jakiekolwiek pytanie, napisz do nas (www.baltie.pl - Kontakty), lub zadzwoń pod nr 797 739 626.
Uwaga, dokument może ulec zmianie.
© SGP Systems