link do rozmowy video w Google Meet (najpóźniej w dniu szkolenia);
po szkoleniu na adres e-mail podany podczas rejestracji zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego - zgodnie z programem - 2 godziny dydaktyczne;
**Scratch - chociaż wzoruje się na
Baltiem (zobacz wiecej...), nadal jest językiem tekstowym (teksty w kolorowych ramkach),
czyli według obecnej podstawy programowej do użycia dopiero od klasy 8.
Tu lepszy jest C lub Python, bo język Scratcha daleko odbiega od języków programistów.
Podobnie jak LOGO także nie spełnia żadnego z kryteriów dydaktycznych (patrz po prawej), więc trudno go zastosować na lekcjach programowania
w najmłodszych klasach i na dodatek przeciągać to do 7-8 klasy.
Jeśli już, to przez jakiś czas może posłużyć do zabawy w kodowanie, programowanie robotów szkolnych na kółkach zainteresowań itp.
Sukcesy naszych uczniów
Ucznowie, którzy rozpoczęli przygodę z Baltiem, zdobywają najwyższe miejsca w
Olimpiadach Informatycznych krajowych
i międzynarodowych. Antoni Długosz, Olaf Targowski, Rafał Mańczyk, ... Gratulujemy!
Dlaczego do nauki programowania akurat Baltie?
W kontekście nowej PP każdy nauczyciel musi podjąć decyzję:
"czy jego podopieczni mają się nauczyć programować, czy tylko bawić się w programowanie" - bo to
zasadnicza różnica!
Środowisko do skutecznej nauki programowania dla dzieci musi spełniać co najmniej poniższe podstawowe kryteria dydaktyczne.
Podstawowe kryteria dydaktyczne dla klas 0 - 6
Środowisko jest 1:1 z realnym światem.
Język/narzędzie musi opierać się na pojęciach, które dziecko dobrze zna i na dotychczasowych doświadczeniach. Np. każde dziecko wie, czym jest kartka, szuflada, koszyk, torebka,
pomocnik.
Z drugiej strony dziecko ma problem z odpowiednimi terminami: stała, zmienna globalna, zmienna lokalna, procedura, skrypt, funkcja itp.
Nadaje się do użycia od przedszkola do uczelni, podobnie jak ołówek.
Jest niezależne od jakiegokolwiek języka, zarówno ludzkiego, jak i komputerowego.
Można go realnie użyć na wszystkich urządzeniach (komputer, tablet, komórka) -
a nawet bez komputera.
Utrzymuje zainteresowanie ucznia programowaniem także wtedy, gdy dziecko jeszcze nie ma
rozwiniętego abstrak-cyjnego myślenia, co jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla narzędzia do nauki programowania.
Nie ogranicza wyobraźni ucznia lub rodzaju aplikacji, którą uczeń chciałby stworzyć.
„Rośnie” z uczniem tak, aby ten nie miał potrzeby ciągle zmieniać narzędzia, wraz z przyrostem swojej wiedzy.
W dowolnej chwili umożliwia uczniowi łatwe przejście na programowanie tekstowe (Python, JS, C/C++/C#).
Z listów nauczycieli
"Nowy Baltie Web coraz bardziej mi się podoba, a przy nauczaniu zdalnym okazał się być niezbędny."
Wioletta S.
"Uczniowie programują nawet na swoich smartfonach, co jest dla nich świetną zabawą. Czują się uprzywilejowani mogąc legalnie używać komórek na lekcji.
Wielkie dzięki dla Baltie Web." Eleonora B.
"Chcę podziękować za wspaniały program do nauki programowania obiektowego jakim jest Baltie Web.
Sam go polubiłem jak również moi uczniowie i moje dzieci." Michał G.